روغن کاری تردمیل چگونه است؟

 

روغنکاری تردمیل: 

 

اگرچه تردمیل یک دستگاه هوازی عالی برای ترکیب با سایر تمرینات در برنامه روزانه شما است ، اما اغلب ما فکر می کنیم که، یک ماشین خودکفا است. به این معنی که اکثر مردم به شکل معمول زیاد به فکر نگهداری نیستند، که این می­تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.

چنانچه برای تعمیر تردمیل خود نیاز به کارشناس دارید ما میتوانیم با اعزام کارشناس به شما کمک کنیم.

 . در مورد ضرورت روغنکاری  و زمانبندی روغنکاری بیشتر بدانید

این در حالی است که چند کار ساده را باید انجام دهید تا تردمیل خود را در شرایط  امن نگه دارید، اما یکی از بهترین روش ها  روغن کاری می باشدروغن کاری تردمیل این اطمینان را به شما می دهد که می توانید بدون دردسر به استفاده از آن ادامه دهید. در پایان این مقاله فیلم آموزشی تهیه شده است که با دیدن فیلم کار شما بسیار آسان تر می‌شود.

ما در این نوشتار قصد داریم که مراحل مناسب روغن کاری را به طور کامل شرح دهیم و همچنین در مورد برنامه ای که باید برای استفاده روان کردن آن به صورت روتین استفاده کنید ، بحث خواهیم کردخوشبختانه این روند خیلی پیچیده نیست اما برای انجام کار به تجهیزات تخصصی نیاز دارید.

روغن سیلیکون 1000

اگر تردمیل را روغن کاری نکنید چه اتفاقی می افتد؟

 

روان کننده تردمیل اصطکاک بین تسمه تخته زیر تردمیل و تسمه را کاهش می دهد و به طور قابل توجهی عمر دستگاه را افزایش می دهد. روان کننده تردمیل از لحاظ اقتصادی به شما کمک شایانی می‌کند. بدون آن ، تسمه ممکن است خشک و شکننده شود و موتور به طور جدی آسیب ببیند.

 

جایگزین روغن تردمیل

 

به جای روغن سیلیکون از چه روغنی استفاده کنیم؟ آیا می‌شود از روغن چرخ خیاطی برای تردمیل استفاده کرد؟ جواب این سوال این است که، هرگز از روغنهای نفتی مثل روغن موتور خودرو یا چرخ خیاطی و یا روغنهای خوراکی برای روغنکاری تسمه تردمیل استفاده نشود.بهترین روغن برای روانکاری تسمه تردمیل سیلیکون می باشد.

 

روغن سیلیکون یا  روغن تردمیل  چیست؟

 

روغن سیلیکون یا روغن تردمیل، ترکیبات خطی پلی سیلوکسان هستند که در زنجیره های مارپیچی قرار دارند ، که به راحتی سر می خورند و روی هم می لغزند. روغنهای سیلیکونی در دمای شدید پایداری حرارتی و اشکال قابل دفع و قابل دبی زیادی دارند.

پلیمرهای سیلیکونی همچنین در مقایسه با برخی از پلیمرهای آلی ، به دلیل ویژگی های خاص پیوندهای شیمیایی بین سیلیکون و اکسیژن در زنجیره پلیمر ، پایداری گرمایی قابل توجهی (تا 250 درجه سانتیگراد) از خود نشان می دهند. سیلیکون ها به دلیل کشش سطحی بسیار کم روی سطوح بسیار آسان پخش می شوند و در مقایسه با روغن های مختلف هیدروکربن و مواد معدنی از قابلیت فشردگی بالایی برخوردار هستند. پلیمرهای سیلوکسان دارای خواص دی الکتریک خوب و مقاومت قابل توجهی در برابر تنش برشی ، پیری طبیعی ، اکسیداسیون و هیدرولیز هستند.

 

روغن تردمیل را از کجا بخرم؟

 

مهم ترین مرحله یافتن روغن مناسب برای استفاده در تردمیل استدر بیشتر موارد، ما یک محلول سیلیکونی را توصیه می کنیم زیرا طول عمر آن بیشتر از اکثر گزینه ها خواهد بود.

روغن تردمیل را از فروشنده های معتبر و متخصص تهیه نمایید زیرا استفاده از روغن نا مرغوب و یا تقلبی برای حتی یکبار استفاده می تواند باعث اسیب جدی به تسمه نقاله و موتور یا برد تردمیل شود.

 

روغن تردمیل سیلیکون 1000

برای خرید روغن تردمیل(500 سی سی) با بهترین قیمت کلیک کنید.

 

شما می‌توانید به صورت آنلاین روغن سیلیکون را تهیه کنید، مخصوصاً اگر به دنبال روان کننده های مناسب برای طول عمر بیشتر تردمیل هستید. همچنین ، شما باید مطمئن شوید که از یک ابزار قابل اعتماد برای استفاده مانند بطری مناسب جهت سهولت روانکاری استفاده کنید.

وسایلی که برای کار نیاز دارید.

  • روغن روان کننده سیلیکون
  • بطری همراه با لوله
  • پارچه برای تمیز کردن
  • پیچ گوشتی
چگونه تردمیل خود را روغنکاری کنیم؟

 

مرحله اول: تردمیل را از برق بکشید.

برای بیشتر شدن ایمنی حتما حین کار دستگاه را از برق بکشید تا با اطمینان بیشتر کار روغنکاری را انجام دهید.

سپس  بهتر است حوله ها را در امتداد لبه ها نیز قرار دهید ، این کار برای ایمنی بیشتر است. همچنین ، چند دستمال تمیز را برای پاک کردن مواد روان کننده اضافی از خود دستگاه، نیاز دارید.

 

 

مرحله دوم: تسمه را از لبه بلند کنید

از آنجا که باید لوله روغنکاری زیر تسمه تردمیل برود ، برای دسترسی می توانید با استفاده از وسیله ای مثل خط کش فلزی یا چوبی یا هر وسیله نازک دیگر اندکب لبه تسمه را از ناحیه وسط بلند کنید. اگر تسمه آنقدر سفت بود که امکان انجام این کار میسر نبود باید پیچ ​​های کناره ها را کمی شل کنیداز قبل به نوع پیچ گوشتی مورد نیاز خود نگاه کنید تا مجبور به تهیه نوع دیگری از پیچ گوشتی نشوید.

وقتی توانستید به راحتی تسمه را بلند کنید به طرف دیگر بروید و چک کنید که تسمه به اندازه کافی شل است.

 

روغنکاری تردمیل

 

مرحله سوم: تخته زیر تسمه تردمیل را روغن مالی کنید

هنگام روغن مالی ، به قوام مایعات خارج شده توجه کنیداگر بیش از حد روغن بیرون می آید ، باید بطری روغن را کمتر فشار دهید زیرا باعث روان شدن بیش از حد کمربند می­شود و استفاده از آن می­تواند خطرناک باشدهمچنین، هنگام کار ، هر تراوشی که در کناره های دستگاه قرار دارد را باید پاک کنید. روغن را در طول ۲۰ سانتی متر بریزید.

 

مرحله چهارم: تردمیل را روشن کنید

برای اطمینان از روانکاری مناسب ، باید از روی تسمه با یک پارچه ناحیه ای که روغن ریخته شده را مالش داده و بعد تردمیل را روشن کرده و روی سرعت کم قرار داده و بدون اینکه روی آن قرار گیرید بگذارید حدود سه دقیقه کار کنیدنباید سرعت را خیلی زیاد کنید حدود ۱.۵ کیلومتر در ساعت کافی است این کار موجب پخش روغن در تمام سطح تخته می شود. اگر سرعت آن خیلی زیاد باشد ، ممکن است باعث پاشش روغن به اطراف شود.

 

روغن زدن تردمیل

 

مرحله پنجم: طرفین را محکم کنید

اگر پیچ ها را شل کرده اید به حالت اولیه برگردانیدبعد از آن نباید خیلی بتوانید کمربند را بلند کنید.

 

روانکاری تردمیل

 

مرحله هفتم: یک برنامه روغن کاری تهیه کنید

طبق گفته بیشتر تولیدکنندگان تردمیل ، بسته به نوع استفاده ، لازم است دستگاه خود را حدوداً هر سه ماه یکبار روغن کاری کنید.

شما می توانید مسافت پیموده شده و یا ساعاتی که روی تردمیل می راه رفتید را به عنوان معیار در نظر بگیرید. اگر بر حسب مسافت محاسبه کنید، در این صورت حدود ۲۴۰ کیلومتر کافی است ، هر چند که ممکن است در ۱۶۰ کیلومتر هم به روغن کاری جدید نیاز داشته باشددر مورد ساعات استفاده شده ، توصیه می کنیم تقریباً هر 20 ساعت روغن کاری کنید بسته به میزان استفاده از آن ، ممکن است چندین ماه ، یا ممکن است چند هفته طول بکشد.

به طور کلی ، استفاده از این معیارها بسیار بهتر از زمان است زیرا استفاده شما می تواند تغییر کند.

 

نتیجه

از اینکه این مطالب را برای خواندن انتخاب کردید بسیار ممنون هستیم. هنگامی که تردمیل خود را چند بار روغن کاری کردید ،در هر بار درست شدن آن بسیار عالی می شود.و حس خوبی به شما میدهد همچنین به یاد داشته باشید که اگر تسمه فرسوده شده باشد باید آن را حتما تعویض کنید زیرا خراب شدن آن می­تواند آسیب بسیار جدی به موتور تردمیل زده و باعث خرابی آن شود. این در صورتی است که با روغنکاری به موقع و تعویض تسمه فرسوده می­توانید در هزینه ها صرفه­جویی نمایید نکته آخر اینکه اگر تسمه شما خیلی قدیمی است ، روانکاری کمکی به آن نمی کند و حتما باید تعویض شود.

در پایان می‌توانید فیلم روغنکاری تردمیل را مشاهده کنید.

 

فیلم آموزش روغنکاری تردمیل.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش