آیا دویدن بر روی تردمیل به شما کمک می کند چربی شکم را از دست بدهید؟

دویدن بر روی تردمیل یکی از موثرترین راه برای از دست دادن چربی شکم است ، نه تنها این فعالیت باعث سوختن کالری و از دست دادن چربی کلی بدن می شود، بلکه به طور مستقیم بر چربی احشایی که در زیر ماهیچه های معده شما قرار دارد موثر است. با این حال، کاهش چربی بهینه نیاز به یک رویکرد چند مرحله ای از تمرینات هوازی، کاهش کالری و تمرینات دارد.

علاوه بر دویدن بر روی تردمیل اجرا یا انجام دیگر  از قبیل حرکاتی که ضربان قلب را بالا ببرد، 75 تا 150 دقيقه در هفته و دو بار در هفته تمرینات قدرتی مثل اسکات و درازنشست لازم است.

دویدن و چربی شکم

کم شدن چربی شکم به طور خاص به دویدن  و دیگر تمرینات هوازی پاسخ می دهد. در واقع پروفسور کری استوارت عضو دانشکده پزشکی جان هاپکینز ادعا می کند که تمرینات هوازی ممکن است به کاهش چربی احشائی بیشتر از رژیم غذایی و سایر انواع تمرینات کمک کند. با دویدن منظم می توانید انتظار داشته باشید که دور کمر کاهش پیدا کند. نتایج مشابهی با قایقرانی، دوچرخه سواری و شنا نیز بدست آمده است.

اثرات بلند مدت

پس از اینکه ناحیه کمرخود را کاهش دادید، با دویدن  بر روی تردمیل می تواند چربی احشایی خود  را به خوبی مدیریت کنید. در واقع، بر اساس تحقیقاتی که از دانشگاه آلاباما در بیرمنگام در بخش مطالعات انسانی انجام داد، ورزش ممکن است حتی بعد از بازگشت وزن بدن چربی عمیق شکم را کنترل کند . دانشمندان شرکت کنندگان  را با رژیم غذایی 800 کالری در روز مورد آزمایش قرار دادند؛ بسیاری از رژیم گیرندگان تمرین هم کردند بعضی از افراد هم فقط  رژیم گرفتند. پس از مرحله رژیم تمرین کنندگان تا یک سال تمرین را ادامه دادند. کسانی که این دستورالعمل ها را دنبال می کردند، چربی شکمشان برنگشت، هر چند که به وزن بدنشان اضافه شد. اما  برعکس کسانی که تمرین نکردند در پایان رژیم 33 درصد چربی احشایی داشتند.

 

دویدن احتیاطی

اگر شما تازه تمرین  را شروع کرده اید یا بیماری داشته باشید، قبل از شروع یک برنامه ریزی روتین، پزشک خود را ببینید. دویدن یک تمرین با شدت بالا است و اگر فشار بیش از حد سخت و سریع باشد، ممکن است آسیب مفصلی یا عضلانی ایجاد کند. در ابتدا، در طی چند هفته با پیاده روی سریع شروع کنید؛ سپس شروع کنید به دویدن انفجاری و هر دفعه یک دقیقه به دویدن اضافه کنید.هر دفعه نسبت دویدن به راه رفتن را زیاد کنید. اطمینان حاصل کنید که از کفش های مناسب برای انجام کار استفاده می کنید، و شروع و پایان هر اجرا 5 دقیقه به صورت راه رفتن گرم کنید.

از دست دادن بیشتر چربی شکم

اگر چه دویدن یک ابزار قدرتمند برای مبارزه با چربی شکم است، اما شما بهترین نتایج را با انتخاب غذاهای سالم و شیوه زندگی مناسب دریافت خواهید کرد. خوردن دانه های کامل که دارای فیبر زیاد هستند، ممکن است به شما کمک کند، زیرا فیبر به شما کمک می کند تا بعد از غذا احساس سیری کامل کنید.و باعث می شود سیری شما حفظ شود  که می تواند باعث رژیم غذایی شما شود. که عبارتند از نان گندم، نان و برنج قهوه ای، در حالی که نان سفید و برنج سفید تصفیه شده اند. سطح استرس بالا و خواب کم، ممکن است چربی احشایی را افزایش دهند، به طوری تمرین مدیتیشن یا یوگا، به پنج تا هشت ساعت خواب شبانه کمک می کند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش