روغن سیلیکون چیست؟

روغن سیلیکون چیست؟

روغن سیلیکون نام‌های مختلفی دارد از جمله: سیال سیلیکونی، پلی دی متیل سیلوکسان، دی متیکون، دی متیل پلی سیلوکسان، دی متیل سیلوکسان.

از نظر فنی، ما معتقدیم که پلی دی متیل سیلوکسان بهترین توصیف روغن استپلی (به لاتین برای بسیاری)، دی متیل دو گروه متیل (CH3)) سیلوکسان (سیلیکون و اکسیژن).

ساختار شیمیایی پلی دی متیل سیلوکسان است.

روغن سیلیکون بو یا طعم ندارد، در برابر آتش مقاوم است و عایق الکتریکی عالی را ارائه می دهد.

سیلوکسان پلیمریزه مایع با زنجیره های جانبی آلی را می توان روغن سیلیکون نامیدروغن سیلیکون از اتم های متناوب سیلیکون و اکسیژن (..Si-O-Si-O-Si..) تشکیل شده استاین روغن بی بو غیر قابل اشتعال و غیر سمی استاین روغن به دلیل خاصیت روان‌کنندگی و پایداری حرارتی فوق‌العاده، در صنایع مختلفی مانند صنعت پزشکی، صنعت خودروسازی و صنایع هوافضا مورد استفاده قرار می‌گیردعلاوه بر این، ما شما را در مورد خواص فراوان این روغن و زمینه های مختلفی که به طور گسترده در آن استفاده می شود، توضیح خواهیم داد.

روغن های سیلیکون در محصولاتی که ممکن است در زندگی روزمره استفاده کنید به کار برده می شودبیایید نگاهی دقیق تر به بافت های صورت شما بیندازیم.به لطف احساس نرمی عالی دست و آب دوستی خوب برخی از انواع پلیمرهای سیلوکسان، بافت های صورت درجه یک از نرم کننده های نوع سیلیکونی برای بهبود "حس نرم" بافت ها استفاده می کنندروغن سیلیکون نرمی و احساس صاف ابریشم مانند بافت ها را بهبود می بخشد، با حداقل تاثیر بر استحکام بافت.

خرید روغن سیلیکون به صورت عمده

خرید روغن تردمیل  به صورت عمده

ساختار مولکولی روغن سیلیکون

ستون فقرات مکرر روغن های سیلیکون و سایر پلیمرهای سیلوکسان از اتم های سیلیکون و اکسیژن متناوب تشکیل شده استروغن‌های سیلیکون از زنجیره‌های تکرارشونده خطی سیلیکون و اکسیژن تشکیل شده‌اند که هر اتم سیلیکون دارای دو جایگزین مبتنی بر کربن است که اغلب گروه‌های متیل هستندروغن‌های سیلیکون می‌توانند درجه‌ای از پلیمریزاسیون را داشته باشند، به عبارت دیگر میانگین تعداد تکرار گروه‌های سیلوکسان در یک زنجیره پلیمری، از چند واحد تا چند هزار واحد متغیر استجایگزینی بخش کوچکی از گروه‌های متیل با گروه‌های فنیل یا گروه‌های عامل آمینه می‌تواند نحوه تعامل پلیمرهای سیلوکسان با مواد دیگر را تغییر دهدافزودن گروه‌های آلی فعال به پلیمرهای سیلوکسان همچنین می‌تواند به پلیمرهای سیلوکسان اجازه دهد تا در انواع مختلفی از پلیمرهای آلی ادغام شوند.

 

مزایای روغن  سیلیکونی :

  •  امولسیون هایی با پایداری برشی عالی برای فرآیندهای مختلف افزودنی مناسب هستند
  • بافت های تحت درمان با جذب آب و نفوذپذیری خوب
  • بافت های درمان شده سفیدی را حفظ می کنند
  • بهبود خواص آنتی استاتیک و ضد باکتریایی بافت ها
  •  روغن سیلیکون بی مزه و شفاف استویسکوزیته بسیار متغیری دارد که از 0.65 سانتی استوک تا 100000 سانتی استوک متغیر است.
  •  این روغن علاوه بر اینکه یک آب گریز عالی است، کشش سطحی کمی نیز دارد.
  • وقتی روغن سیلیکون در طیف وسیعی از دماها و فرکانس ها آزمایش می شود، ثابت شده است که یک عامل دی الکتریک خوب است.
  •  طبق بسیاری از گزارش های پزشکی، رو غن سیلیکون غیر سمی استاما در صورت تماس با چشم می تواند به طور موقت باعث تحریک خفیف شود.
  •  روغن سیلیکون دارای فشار بخار کم است، یعنی 5 میلی متر جیوه در دمای 20 درجه سانتی گراد.
  •  خاصیت ضد کف دارد و در صنایع غذایی کاربرد زیادی دارد.
  •  روغن سیلیکون دارای نقطه جوشی است که بیش از 140 درجه سانتیگراد / 0.002 میلی متر جیوه (لیتر) است.

خرید روغن تردمیل به صورت عمده

خرید روغن سیلیکون به صورت عمده

خواص روغن سیلیکون

ویسکوزیته روغن‌های سیلیکون می‌تواند به شدت از 0.65cs تا 2,000,000cs متفاوت باشد و ویسکوزیته در طیف وسیعی از دماها ثابت می‌ماند پلیمرهای سیلسکونی همچنین پایداری حرارتی قابل توجهی (تا 250 درجه سانتیگراد) را در مقایسه با برخی از پلیمرهای آلی نشان می دهند، به دلیل ویژگی های خاص پیوندهای شیمیایی بین سیلیکون و اکسیژن در زنجیره پلیمریسیلیکون ها به دلیل کشش سطحی بسیار کم، به راحتی روی سطوح پخش می شوند و در مقایسه با روغن های هیدروکربنی و معدنی مختلف، تراکم پذیری بالایی دارندپلیمرهای سیلوکسان دارای خواص دی الکتریک خوب و مقاومت قابل توجه در برابر تنش برشی، پیری طبیعی، اکسیداسیون و هیدرولیز هستند.

کاربردهای روغن سیلسکون 1000 چیست؟

 این روغن اغلب برای انواع خاصی از کاربردهای هیدرولیک و به عنوان روان کننده همه منظوره استفاده می شودبه طور معمول به عنوان روان کننده داخلی برای تفنگ های هوا و پینت بال استفاده می شود

روغن سیلیکون همچنین دارای خواص منحصربفردی است که آن را برای کاربردهای مختلف بسیار مناسب می کنداین روغن به دلیل پایداری حرارتی در دماهای بسیار گرم و سرد به خوبی شناخته شده استبرخلاف روغن های کربنی، این یک مایع غیر قابل اشتعال نیز می باشداین روغن بی بو و بی مزه است و اغلب به عنوان افزودنی برای سایر مواد مایع استفاده می شودخواص غیر سمی آن باعث می شود که هم برای مصارف غذایی و هم برای کاربردهای دارویی استفاده شود.

رایج ترین روغن های مورد استفاده در بسیاری از کاربردها( PDMS پلی دی متیل سیلوکسان) استاین روغن‌های خنثی به عنوان سیالات هیدرولیک یا میرایی، سیالات دی الکتریک، سیالات درجه الکترونیک، سیالات گرمایشی یا خنک‌کننده، سیالات پمپ انتشار، سیالات ترموستاتیک، افزودنی‌های رنگ و افزودنی‌های محصولات مراقبت خانگی، روان‌کننده‌ها و مواد رهاسازی استفاده می‌شوند . تعداد معینی از این کاربردها نیاز به استفاده از روغن های اصلاح شده (مثلا  روغن های فنیله شده به منظور افزایش پایداری حرارتی) و همچنین حلالیت در سیستم های آلی و سازگاری با ترکیبات آلی دارندروغن های سیلیکون نیز به طور گسترده در لوازم آرایشی ، دارویی  و پزشکی استفاده می‌ شود.

·  روغن سیلیکون ممکن است به عنوان روان کننده داخلی برای تفنگ های پینت بال استفاده شود.

پایداری حرارتی استثنایی روغن سیلیکون آن را برای استفاده آزمایشگاهی ایده آل می کنددر طول آزمایش های طولانی اغلب در گرم کردن حمام ها استفاده می شودخواص غیر قابل اشتعال آن باعث می شود در نزدیکی شعله های باز مشعل های آزمایشگاهی ایمن باشدمراکز پزشکی از این روغن استریل برای جایگزینی مایع زجاجیه در حین جراحی چشم استفاده می کننداین روغن روان کننده سرنگ و سایر ابزار پزشکی نیز می باشد.

·  روغن سیلیکون ممکن است برای جایگزینی مایع زجاجیه در طی جراحی چشم استفاده شود.

روغن سیلیکون همچنین دارای خواص ضد کف منحصر به فرد است و اغلب توسط صنعت خدمات غذایی استفاده می شودرستوران ها اغلب مقدار کمی از آن را به سرخ کن ها اضافه می کنند تا از پاشیده شدن و کف کردن روغن های پخت و پز جلوگیری کنندبسیاری از آبجوسازی ها نیز از این روغن در طی فرآیندهای تقطیر، دم کردن و تخمیر استفاده می کنندافزودن مقدار کمی از این روغن به جلوگیری از کف بیش از حد کمک می کندافزودن این روغن به مخلوط هیچ تاثیری بر طعم، بو یا ایمنی محصول نهایی ندارد.

روغن سیلیکون به عنوان جایگزینی برای مایع زجاجیه چشم در بسیاری از عمل ها و درمان های چشمی استفاده می شود زیرا هیچ ماده دیگری با خلوص این روغن برابری نمی کند.

 اکثر داروهای ضد نفخ حاوی این روغن خاص هستندباعث کاهش گازهای تشکیل شده در دستگاه گوارش انسان می شود.

 در پمادها و کرم های پوست استفاده می شوداز آنجایی که روغن سیلیکون یک ماده دافع آب است، با تشکیل یک لایه محافظ در سراسر پوست از خشک شدن پوست جلوگیری می کند، اما به پوست اجازه تنفس می دهد.

 کرم‌های دارویی بر پایه روغن سیلیکون به دلیل نفوذپذیری پوستی، برای تسکین سوختگی، درماتیت و همچنین فواید ضد لخته شدن پوست موثر هستند.

 ابزار پزشکی شناخته شده است که توسط روغن سیلیکون روانکاری می شوند.

 در صنعت خودرو، روغن سیلیکون در ابتدا برای خنک کردن مجموعه های کلاچ فن استفاده می شد.

 به عنوان روان کننده در نجاری و ساختمان سازی استفاده شده است.

 هنگام سرخ کردن غذاها در هتل، آشپزها اغلب مقدار کمی روغن سیلیکون به روغن پخت و پز خود اضافه می کنند تا از کف و پاشیدن روغن جلوگیری کننداما هرگز روغن سیلیکون را به طور کامل جایگزین نکنید زیرا می تواند سمی باشد.

 

پرفروش ترین محصولات

مشتری عزیز: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات فروشگاه از 27 اسفند تا 10 فروردین تعطیل میباشد. در صورت گذاشتن سفارش بعد از 10 فروردین ارسال خواهد شد.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش