تردمیل برای لاغری بهتر است یا الپتیکال(اسکی فضایی)؟

 

   الپتیکال در مقابل تردمیل – کدام یک برای کاهش وزن بهتر است؟                                                                          

بهترین  تمرین چربی سوزی چیست؟ البته کاردیو! اما آیا می دانستید که دو دستگاه معمولی کاردیو، تردمیل و الپتیکال، ماهیچه های مختلفی را هدف قرار می دهند و نتایج متفاوتی می دهند؟

با درک اینکه این دو دستگاه روی کدام قسمت از بدن شما کار می کنند، می توانید تصمیم آگاهانه ای در مورد استفاده از دستگاه بگیرید. این موضوع  به کاهش صدمات، کمک به کاهش وزن، بهبود تون عضلانی و تقویت هسته شما کمک می کند.

این مقاله مزایا و معایب دستگاه های ورزشی تردمیل و الپتیکال را بیان می کند و تشخیص اینکه کدام یک برای شما بهتر است را برای شما آسان تر می کند. 

مزایای تردمیل

  • همه کاره

می توانید از تردمیل برای راه رفتن (آهسته یا تند)، دویدن (با سرعت 9 کیلومتر در ساعت) یا دوی سرعت استفاده کنید. همچنین می توانید از گزینه شیب برای افزایش مقاومت به تمرین خود استفاده کنید.

شکم شما را درگیر می کند

دویدن باعث می­شود که  اندام داخلی بدن شما درگیر شود و عضلات شکم را فعال کند که به تعادل بدن شما کمک می کند و از افتادن شما جلوگیری می کند. بنابراین، اگر مثلاً 20 دقیقه بدوید، اندام داخلی شما تمام مدت درگیر است. با تمرین منظم آن، یک هسته قوی خواهید ساخت که وضعیت بدنی، لحن بدن و استقامت ورزش

را بهبود می بخشد.

  • کالری می سوزاند

دویدن با سرعت 9 کیلومتر در ساعت به مدت 20 دقیقه ممکن است به شما کمک کند حدود 200 تا 300 کالری بسوزانید. تعداد کالری سوزانده شده نیز به وزن بدن و درجه شیب مصرفی شما بستگی دارد. بهتر است تردمیل خود را در شیب حداقل 3 درجه نگه دارید و به طور متناوب بدوید (با سرعت 5 یا 6 کیلومتر در ساعت برای یک دقیقه و سپس با سرعت 10 یا 11 کیلومتر در ساعت به مدت 10 ثانیه بدوید).

احساس طبیعی تر

پیاده روی و دویدن چیزی است که ما عادت داریم هر روز انجام دهیم. بنابراین، وقتی روی تردمیل می دوید، فقط چند ثانیه طول می کشد تا به سکوی متحرک عادت کنید. این راحتی و سهولت استفاده به سرعت باعث می شود که پیاده روی یا دویدن روی تردمیل را دوست داشته باشید.

  • عالی برای پایین تنه

راه رفتن یا دویدن روی تردمیل، ساق پا، همسترینگ، عضلات چهارسر ران، باسن، شکم و عضلات قلب را هدف قرار می دهد. بنابراین، این یک تمرین عالی برای پایین تنه شما است. اگر چربی اضافی در قسمت پایین بدن خود انباشته شده اید، دویدن متناوب روی تردمیل می تواند به شما کمک کند چنین چربی اضافی را به طور موثر از بین ببرید.

  • استخوان ها را تقویت می کند

برای دویدن باید روی پاهای متناوب تعادل برقرار کنید. این به این معنی است که پاهای شما به طور متناوب وزن بدن را تحمل می کنند. به علاوه، شیب و سرعت دویدن، وزن بدن شما را دو یا گاهی سه برابر می کند. دویدن با وضعیت صحیح در روزهای متناوب باعث تقویت استخوان ها می شود.

  • سلامت قلب را بهبود می بخشد

دویدن و راه رفتن تند روی تردمیل به افزایش ضربان قلب شما کمک می کند و ریه ها را فعال می کند که می تواند از تقویت عضلات قلب و بهبود گردش خون کمک کند. در طی یک دوره، شما قادر خواهید بود برای مدت طولانی بدون نفس کشیدن بدوید. در واقع، شما قادر خواهید بود هر نوع دیگری از تمرینات هوازی (مانند انجام یک ورزش در فضای باز) را بدون احساس تنگی نفس انجام دهید.

بله، دویدن یا راه رفتن روی تردمیل فواید زیادی دارد، اما چند مضرات هم دارد که باید از آنها آگاه باشید. در اینجا مضرات استفاده از تردمیل برای سوزاندن کالری آورده شده است.

   معایب تردمیل                                                                                                                                          

وضعیت بدن ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد

اندازه تسمه تردمیل ممکن است باعث شود راه رفتن یا دویدن خود را تغییر دهید. و با گذشت زمان، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در وضعیت بدنی شود که ممکن است منجر به کمردرد و درد مفاصل شود.

  • فشار بر مفاصل

دویدن سریع روی تردمیل یا آهسته برای مدت طولانی می تواند برای زانوهای شما سخت باشد. به این دلیل است که زانوهای شما باید دو یا سه برابر وزن بدن شما را تحمل کنند. آنها همچنین شوک ناشی از برخورد پاهای شما با سکو را جذب می کنند.

  • فقط پایین بدن کار میکند

پیاده روی یا دویدن روی تردمیل یک تمرین عالی برای پایین تنه است، اما از قسمت بالایی بدن غافل می شود. ممکن است شبیه یک تمرین کل بدن به نظر برسد، اما اگر به آن فکر کنید، دویدن روی تردمیل تا حد زیادی عضلات بالای بدن شما را هدف قرار نمی دهد.

  • ممکن است ایمن نباشد

ممکن است در دویدن بر روی زمین عالی باشید، اما ممکن است هنگام دویدن روی تردمیل احساس سرگیجه کنید. دویدن با سرعت زیاد و نیاز به تغییر سرعت تسمه نیز می تواند احتمال زمین خوردن و آسیب رساندن به خود را افزایش دهد.

بنابراین، آیا این بدان معناست که شما باید از تردمیل دوری کنید؟ نه!

   زمان استفاده از تردمیل                                                                                                                      

در موارد زیر می توانید از تردمیل استفاده کنید:

قبل از اینکه برای انجام سایر تمرینات حرکت کنید، می خواهید به عنوان یک جلسه گرم کردن راه بروید یا بدوید.

شما باید چربی اضافی بدن خود را از بین ببرید. از آن یک یا دو بار در هفته به مدت 20 تا 30 دقیقه استفاده کنید تا چربی بسوزانید و برای جلوگیری از از دست دادن عضله، تمرینات قدرتی نیز انجام دهید.

شما در یک برنامه توانبخشی هستید و راه رفتن آهسته روی تردمیل به تقویت عضلات و استخوان های شما کمک می کند. در چنین مواردی باید تحت نظر یک متخصص باشید.

می خواهید بدوید، اما مثلاً به دلیل آب و هوای نامساعد نمی توانید برای دویدن بیرون بروید.

چه زمانی  باید از استفاده از تردمیل اجتناب کنید

از دویدن یا راه رفتن شدید روی تردمیل خودداری کنید اگر:

اخیراً به زانوی خود آسیب رسانده اید یا به التهاب کف پا یا کمردرد مبتلا شده اید.

شما به تازگی عمل قلب انجام داده اید.

پزشک به شما اجازه نمی دهد از تردمیل برای پیاده روی یا دویدن استفاده کنید.

نکته: همیشه هنگام دویدن روی تردمیل یا بیرون از خانه، کفش های خوب بپوشید.

حال، بیایید به جوانب مثبت و منفی الپتیکال نگاه کنیم.

 

   جوانب مثبت الپتیکال                                                                                                                              

  • تاثیر کم و آسان بر روی مفاصل

کاردیو روی یک دستگاه الپتیکال فشار کمتری به استخوان ها به خصوص مفاصل زانو وارد می کند. این دستگاه حرکت بالا رفتن از پله ها یا اسکی صحرایی را شبیه سازی می کند. بنابراین، مجبور نیستید پاهای خود را روی تسمه یا زمین بکوبید و این شما را از آسیب رساندن به زانو در دراز مدت (به معنای واقعی کلمه!) نجات می دهد.

  • تمرین کامل

الپتیکال عضلات پا و عضلات دوسر بازو، سه سر، اندام داخلی را هدف قرار می دهد. بنابراین، اساسا، شما یک تمرین کامل بدن را دریافت خواهید کرد که به شما کمک می کند تا بدن خود را تقویت کنید، اندام داخلی خود را تقویت کنید و تعادل را بهبود بخشید.

  • می توانید برعکس بروید

می‌توانید روی یک الپتیکال معکوس پدال بزنید. به این ترتیب، سایر عضلات را هدف قرار خواهید داد و در یک تمرین ترکیبی شرکت خواهید کرد که نتایج فوق العاده ای برای شما به همراه خواهد داشت.

  • کالری سوز خوب

الپتیکال به سوزاندن حدود 200 تا 300 کالری در 30 دقیقه کمک می کند - که مانند دویدن روی تردمیل است. با این حال، با الپتیکال، شما یک تمرین کامل بدن خواهید داشت.

   معایب الپتیکال                                                                                                                                           

  • استخوان ها را تقویت نمی کند

الپتیکال بر استخوان ها و مفاصل شما تأثیر نمی گذارد. و این یک خبر خوب و یک خبر بد است. دویدن روی تردمیل به شما کمک می کند تا استحکام استخوان های خود را افزایش دهید. اما تمرین روی الپتیکال تاثیر کمتری دارد و به تقویت استخوان‌های شما کمکی نمی‌کند.

  • نه چندان پویا

در تردمیل، گزینه هایی برای افزایش درجه شیب وجود دارد تا مقاومت به تمرین شما افزایش یابد. اما، در الپتیکال، به دلیل اینکه پدال ها بالا هستند، حتی وزن بدن خود را به طور کامل تحمل نمی کنید. به نوبه خود، حداقل مقاومت در برابر حرکت شما وجود دارد.

بنابراین، چه زمانی بهتر است از الپتیکال استفاده کنیم؟ بیایید در بخش بعدی بدانیم.

   زمان استفاده از الپتیکال                                                                                                                                

می توانید از الپتیکال در موارد زیر استفاده کنید:

شما در حال بهبودی از یک مصدومیت هستید.

شما بیش از حد خسته هستید و نیاز به انجام تمرینات کم تاثیر دارید.

شما به ترکیبی از ورزش های پایین تنه و بالاتنه نیاز دارید.

چه زمانی بهتر است از استفاده از دستگاه الپتیکال خودداری کنیم؟ بعدی را بیابید.

چه زمانی از استفاده از الیپتیکال خودداری کنید

اگر پزشک شما چنین می گوید از استفاده از الپتیکال خودداری کنید.

نکته: اطمینان حاصل کنید که در حین استفاده از دستگاه، عمودی ایستاده اید و به جلو خم نمی شوید.

اگر می خواهید وزن کم کنید، باید کالری بسوزانید. و هر دو الپتیکال و تردمیل تقریباً به یک اندازه کالری می سوزانند. بنابراین، کدام یک برای کاهش وزن بهتر است؟ بگذار توضیح بدهم.

   کالری سوزی – الپتیکال در مقابل. تردمیل برای کاهش وزن                                                                                    

استفاده از تردمیل می تواند به شما کمک کند تقریباً همان مقدار کالری که در صورت استفاده از الپتیکال مصرف می کنید، بسوزانید. اما بسته به هدفتان، باید تصمیم بگیرید که آیا به تمرین کامل بدن نیاز دارید یا فقط به تمرین پایین تنه. و این مشخص می کند که آیا باید از تردمیل استفاده کنید یا الپتیکال.

بله، شما می توانید با استفاده منظم از تردمیل یا دستگاه ورزشی الپتیکال کاهش وزن داشته باشید. اما همچنین مطمئن شوید که هر هفته تمرینات قدرتی انجام می دهید تا عضلات خود را حفظ کرده و ساختار بدن خود را بهبود ببخشید.

بنابراین، چه چیزی برای خرید خانه شما بهتر است؟

   تردمیل در مقابل الپتیکال: کدام یک برای خانه شما بهترین است؟                                                                       

بهترین دستگاه کاردیو برای خرید به اهداف تناسب اندام شما بستگی دارد. اگر می خواهید برای یک ماراتن آینده آماده شوید، بهتر است یک تردمیل بخرید و از آن به طور موثر استفاده کنید. اما اگر در حال نقاهت پس از آسیب دیدگی هستید یا زانوی ضعیفی دارید، بهترین کار این است که یک دستگاه الپتیکال را انتخاب کنید.

نتیجه

دستگاه های تردمیل و الپتیکال دارای مزایا و معایبی هستند. اما نکات اصلی که باید در نظر بگیرید اهداف تناسب اندام شما و اگر مفاصل ضعیفی دارید یا در حال نقاهت پس از جراحت یا جراحی هستید است. برای استفاده موثر از این ماشین‌ها، کفش‌های خوب بپوشید، وضعیت بدنی خوبی داشته باشید و به خودتان فشار نیاورید.

آهسته پیش بروید و استقامت و قدرت خود را قبل از انجام یک تمرین کامل 30 دقیقه ای یا 60 دقیقه ای با هر یک از این دستگاه ها افزایش دهید. مهمتر از آن، به بدن خود گوش دهید. اگر درد غیر طبیعی و زیاد است، توقف کنید، استراحت کنید و فوم رولینگ را انجام دهید.

با در نظر گرفتن این نکات، ما مطمئن هستیم که تصمیم گیری برای شما آسان تر خواهد بود که آیا تردمیل یا الپتیکال برای کمک به شما در دستیابی به اهداف سلامتی خود بهترین است.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش